Je bent nu hier: Home » Privacy & algemene voorwaarden

Vorige slide
Volgende slide

Algemene voorwaarden

& privacyverklaring

Algemene voorwaarden

Makelaardij De Parel werkt volgens de Algemene Voorwaarden van de NVM. Klik hier om naar de algemene voorwaarden te gaan.

Heb je vragen over de dienstverlening van Makelaardij De Parel? Neem dan contact met ons op. 

Privacyverklaring

Algemeen

Naast onze algemene voorwaarden treft u hierbij de Privacy Policy van Makelaardij De Parel aan. Deze Privacy Policy geldt in aanvulling op het Algemene Privacyreglement van de NVM.

Wij van Makelaardij De Parel hechten veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In deze Privacy Policy willen wij heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Makelaardij De Parel houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
  • Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit Privacy Policy document;
  • Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
  • Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
  • Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
  • Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.

U verkoopt of verhuurt uw object

Wanneer u ons als makelaar inschakelt bij de verkoop of verhuur van uw object, dan legt ons makelaarskantoor de volgende gegevens vast:
  • uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
  • de reden van verkoop of verhuur, bijvoorbeeld groter wonen of verandering van werk
  • de datum van aanmelding van het object en de periode dat het object te koop of te huur staat of heeft gestaan
  • de omschrijving en kenmerken van het object zoals de vraagprijs of huurprijs, het bouwjaar, de oppervlaktes en indeling, kadastrale gegevens en de WOZ-waarde
  • beeldmateriaal zoals foto’s en video’s van het object.
  • de reden van een eventuele intrekking van de bemiddelingsopdracht
  • wanneer het object is verkocht of verhuurd: de transactiegegevens zoals de verkoop- of verhuurprijs en de transactiedatum
  • overige informatie die u aan ons verstrekt

U bent op zoek naar een ander object

Wanneer u ons als makelaarskantoor inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een bezichtiging doet bij een object, dan kan ons makelaarskantoor de volgende gegevens vastleggen:
  • uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
  • het zoekprofiel waarin uw wensen omtrent een object zijn opgenomen
  • gegevens over uw huidige object zoals de koop- of huurprijs de reden van koop of huur, bijvoorbeeld groter wonen of verandering van werk
  • uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
  • wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd: de transactiegegevens zoals de koop- of huurprijs en de transactiedatum
  • overige informatie die u aan ons verstrekt

U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van ons makelaarskantoor.

Wanneer u een object heeft gekocht of gehuurd en de verkoper of verhuurder heeft zich laten bijstaan door ons makelaarskantoor, dan kan ons makelaarskantoor de volgende gegevens vastleggen:
  • uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres
  • gegevens over het object die u heeft gekocht of gehuurd zoals het adres, kenmerken van het object , de koop- of huurprijs en de transactiedatum
  • de reden van koop of huur
  • uw leeftijds- en inkomenscategorie en gezinssamenstelling
  • gegevens over uw oude object zoals de koop- of huurprijs
  • overige informatie die u aan ons verstrekt

Waar gebruikt ons makelaarskantoor deze gegevens voor?

U verkoopt of verhuurt uw object of u bent op zoek naar een ander object

Ons makelaarskantoor gebruikt uw gegevens om de bemiddelingsopdracht die u ons heeft verleend uit te voeren. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:
  • om uw object bij het publiek onder de aandacht te brengen, bijvoorbeeld op Funda, op de website van ons makelaarskantoor of in verkoopbrochures
  • om taxaties en andere waardebepalingen uit voeren (uw object wordt alleen als referentiepand gebruikt)
  • voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat ons makelaarskantoor de dienstverlening kan verbeteren
  • voor het toezenden van informatie over producten en diensten van ons makelaarskantoor; als u zich hiervoor wilt afmelden dan kunt u hiervoor contact opnemen met ons.

U bent op zoek naar een ander object

Wanneer u ons makelaarskantoor inschakelt bij de aankoop of huur van een object of een bezichtiging doet bij een object. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:
  •  om informatie toe te sturen omtrent andere objecten
  • om het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren
  • voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst, (OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport

U koopt of huurt een object van iemand die gebruik maakt van de dienstverlening van ons makelaarskantoor.

Ons makelaarskantoor gebruikt uw gegevens om contact met u te onderhouden, bijvoorbeeld om u de koopovereenkomst toe te sturen. Uw gegevens kunnen ook worden gebruikt:
  • voor adviesdoeleinden, wanneer u daarom heeft verzocht
  • voor het uitvoeren van analyses en rapportages zodat wij onze dienstverlening kunnen verbeteren
  • voor het opstellen van formele documenten; Koopakte, koopovereenkomst, (OTD) Opdracht tot dienstverlening of Taxatierapport

Beveiliging en bewaartermijn

Ons makelaarskantoor zal ervoor zorgen dat uw gegevens adequaat worden beveiligd zodat uw gegevens worden beschermd tegen ongeautoriseerd gebruik, ongeautoriseerde toegang, wijziging en onrechtmatige vernietiging. Uw gegevens worden bewaard zo lang als noodzakelijk voor de hierboven aangegeven doeleinden of voor zover dit noodzakelijk is voor de naleving van wettelijke verplichtingen en voor het oplossen van eventuele geschillen.

Inzage, correctie en verwijdering

Verzoeken tot inzage, correctie of verwijdering van gegevens te richten aan ons makelaarskantoor onder vermelding van uw naam en adres. Ons makelaarskantoor zal in beginsel binnen vier weken op een verzoek tot inzage of correctie verzoek reageren. In geval van een verzoek tot verwijdering zal ons makelaarskantoor de betreffende persoonsgegevens zo spoedig mogelijk verwijderen, tenzij en voor zover de wet verplicht om de betreffende persoonsgegevens te bewaren of er (andere) dringende redenen zijn die zich tegen verwijdering verzetten.

Vragen?

Uw makelaar neemt uw privacy erg serieus.
Heeft u vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons makelaarskantoor.